همشهری‌آنلاین: دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران در سمپوزیوم منطقه‌ای ایران و جاده ابریشم بر راه‌های عملیاتی کردن همگرایی فرهنگی در چارچوب برنامه جاده ابریشم تأکید کرد.

سعید آبادی

به گزارش روابط عمومي کمیسیون ملی یونسکو ایران سمپوزیوم منطقه‌ای جاده ابریشم با حضور دانشمندان و محققان کشورهای منطقه جاده ابریشم و استادان ایرانی 30 مهر 93 در مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

دکتر محمدرضا سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران که ریاست پانل اول این سمپوزیوم را با عنوان جاده ابریشم و میراث فرهنگی ناملموس بر عهده داشت در سخنرانی خود بر نقش فرهنگ در توسعه ملی و محلی و هم-افزایی فرهنگی در توسعه منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

وی با اشاره به اقدام‌های متعدد ایران در حوزه جاده ابریشم در سال‌های گذشته و حضور استادان و پژوهشگران ایرانی در برنامه‌های قبلی جاده ابریشم یونسکو، بر عملیاتی‌ کردن برنامه‌های قبلی و چاپ و انتشار تحقیقات برای دسترسی عمومی تأکید کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به آثار احتمالی منفی جهانی‌ شدن از قبیل استانداردسازی فرهنگی و روش زندگی و همسان سازی فرهنگی، تنها راه مقابله با آنها را احترام به تنوع فرهنگی و شنیده شدن و دیده شدن انواع فرهنگ‌ها و روش‌های زندگی و سنت‌ها دانست.

دکتر سعیدآبادی جاده ابریشمِ دوران گذشته در همگرایی و همکاری اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه را بستری مناسب برای همگرایی و هم افزایی فرهنگی در دوران امروز دانست.

کد خبر 275677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha