همشهری آنلاین: تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، خدمت ذاکرین اهل بیت علیهم‌السلام در جامعه را بسیار با ارزش خواند و گفت: رمز ماندگاری و اثربخشی کار مداحان، اخلاص در عمل است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری در دیدار با جمعی از مداحان، شعرای آئینی و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت عليهم‌السلام شهرستان ری، افزود: اگر دو موضوع اخلاص در عمل و همچنین مستندخوانی از سوی جامعه مدیحه‌سرایان اهل بیت عليهم‌السلام مورد توجه قرار نگیرد، عمل آنها بی‌مغز و پوک به حساب خواهد آمد.

وی اظهار کرد: مداحان، ذاکرین و مرثیه‌سرایان اهل بیت عليهم‌السلام بایستی قدر عمل خویش را بدانند و این کار را خالصانه تنها برای خدا و اهل بیت انجام دهند.

رییس دانشگاه قرآن و حدیث ضمن تاکید بر تهیه کتابی جامع و مستند در خصوص مرثیه‌سرایی شعر عاشورایی برای استفاده جامعه ذاکرین اهل بیت عليهم‌السلام، گفت: این کتاب بایستی بر اساس منابع معتبر در فصول متنوع تنظیم و دست ذاکرین برای استفاده زمانی در شب‌های مختلف ماه محرم به خصوص دهه نخست این ماه باز باشد. بایستی چنین کتابی با استفاده از اشعار موجود تهیه و اشعاری که در این خصوص نیز مورد نیاز است سروده شود.

آیت‌الله ری شهری تأكيد كرد: طوری در مرثیه و مقتل‌خوانی زبان حال اهل بیت عليهم‌السلام را بیان کنیم که شان معصومین حفظ شود.

کد خبر 275384

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha