همشهری آنلاین: رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس بخشی از فرهنگ غنی اسلامی است، گفت: دفاع از اسلام و کشور اسلامی‌مان احیاکننده خودباوری مردم بود.

جلالی

به گزارش تسنیم، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، 31 شهریور را بازتاب خاطرات آغاز هشت سال دفاع مقدس دانست.

در قسمتی از این پیام آمده است: روزهایی که ذره‌ذره خاک میهن اسلامیمان، سربلندی ملتی را شهادت می‌دهد که سرافرازانه در مقابل دنیای کفر و استکبار، مقاوم‌تر از کوه ایستادگی نموده و بر بلندای قله افتخار، بیرق آزادگی را به اهتزاز درآوردند. سرزمین‌های مقدسی همچون شلمچه، دوکوهه، هویزه، طلائیه و ... زادگاه بزرگ‌مردانی است که تاریخ به وجودشان مباهات دارد، رزمندگان جان برکفی که با فرمانبرداری از روح خدا آن ابرمرد آسمانی و فرماندهی کل قوا فصل بلندی از انسانیت و کرامت والایش را بنیان نهاده و در هشت سال دفاع مقدس، اوج هنرنمایی‌های فوق بشری را به نمایش گذاشتند.

در قسمت دیگری از این پیام آمده است: این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می‌شود، دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می‌شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می‌دارد. ملتی که با پرورش رزمندگانی حماسه‌آفرین مفهوم روشن «تعبد در برابر ولایت» را به نمایش گذاشتند و با انگیزه «ادای تکلیف» در پی «مرجع و رهبر» خود سر از پا نشناخته، به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی بی بدیل را ترسیم کردند و به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود دست یازیدند.

در ادامه این پیام آمده است: هر ملتی که به خودباوری نرسد، به شکوفایی نخواهد رسید، دفاع مقدس بخشی از فرهنگ غنی اسلامی است که در دفاع از اسلام و کشور اسلامی‌مان در کشور به ظهور و بروز رسید و احیاکننده خودباوری مردمیِ بود که با اعتماد به نفس، تار و پود اسارت وابستگی را گسستند تا برای عزّت و عظمت دینشان، جامعه‏‌ای خود شکوفا داشته باشند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه چنین آورده است: بزرگداشت هفته دفاع مقدس، یادآوری و مرور مداوم و مستمر آن غنای فرهنگی است که در یک دوره سخت هشت ساله برای کشور ما به دست آمد و می‌تواند پشتوانه عملی و نظری استواری برای آینده این ملت باشد. پشتوانه‌ای آکنده از شهامت، ایثار، حماسه و ایمان.

در پایان این پیام آمده است که اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و دلاورمردی‌های همه شهیدان والامقام، رزمندگان و ایثارگران، مراتب تهنیت و تبریک خویش را به مناسبت این ایام غرورآفرین ابراز نموده و از خداوند متعال سربلندی ایران اسلامی و توفیقات روزافزون مردم شریف زرقان علی‌الخصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان قهرمان را تحت توجهات حضرت ولی‌عصر(عجل ا... تعالی فرجه الشریف) و در پرتو منویات رهبر عظیم‌الشأن انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) مسألت می‌نمایم.

کد خبر 272618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha