یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات مالزیایی فردی را شناسایی کرده‌اند که از یک نهاد تجاری مستقر در استرالیا و مظنون به ارتباط با گروه‌های تروریستی، مبالغ زیادی پول دریافت کرده است.

daesh

خبرگزاري آلمان از کوالالامپور گزارش داد، احمد زاهد حميدي، وزير کشور مالزي اعلام کرد پليس در تلاش براي تحقيقات درباره اين مرد است که حدود 34 هزار دلار از شرکت بريستول گلوبال ماني ترنسفر استراليا دريافت کرده است.

احمد زاهد گفت: در حال حاضر هويت اين مرد را شناسايي کرده‌ايم، اما اجازه فاش کردن نام او را ندارم.

وي افزود: قانون درباره آنهايي که در اين ماجرا دست دارند، اجرا خواهد شد. ما هيچ گونه مسامحه‌اي در اين باره به خرج نمي‌دهيم.

مرکز تحليل و گزارش تراکنش استراليا هفته گذشته مجوز شرکت بريستول گلوبال ماني ترنسفر را به سبب نقض قوانين استراليا در زمينه نقل و انتقال پول به حال تعليق در آورد.

گفته مي‌شود اين شرکت که تحت مالکيت خواهر و شوهر خواهر خالد شروف (Khaled Sharrouf)، عضو داعش قرار دارد، موضوع انتقال 21 ميليون دلار استراليا و همچنين نام گيرندگان اين مبالغ را به مقامات اعلام نکرده است.

مقامات استراليايي هفته گذشته 15 نفر را در بزرگ‌ترين عمليات ضدتروريستي در اين کشور عليه افراد و گروه‌هاي مرتبط با داعش دستگير کردند.

يک منبع پليس مالزي اعلام کرد حدود 100 مالزيايي به گروه‌هاي شورشي مختلفي که در حال مبارزه در خاورميانه هستند، پيوسته‌اند.

مقامات مالزيايي همچنين در حال تحقيق درباره گزارش‌هايي هستند که در آنها آمده است دستکم سه زن مسلمان مالزيايي به داعش پيوسته‌اند.

کد خبر 272598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha