همشهری آنلاین: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی و مردمی کشور از صدور شناسنامه جامع با عنوان «آشنایی با اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور» در ۶۰۰ صفحه خبر داد و گفت: این اقدام باعث تصمیم‌گیری بهتر در ادغام دو اتحادیه قرآنی می‌شود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسین کوششی با اشاره به صدور شناسنامه جامعی از فعالیت‌های قرآنی اتحادیه‌های استانی، اظهار داشت: مؤسسات قرآنی ظرفیت بالایی برای جذب و گسترش فعالیت‌های قرآنی دارند به همین جهت ما تصمیم داریم با صدور شناسنامه‌ای این استعدادها را شناسایی و طبقه‌بندی کنیم.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت فعالیت‌های قرآنی گامی در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن است، گفت: برای شناسایی و تربیت فعالان قرآنی و افراد مستعد، طبقه‌بندی فعالیت‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است بنابراین ما با شناسنامه‌دار کردن فعالیت‌های مؤسسات مختلف قرآنی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مجوز گرفته‌اند، سعی داریم در مسیر تحقق مطالبات رهبری به ویژه تربیت حافظان و ایجاد انس عمومی با قرآن حرکت کنیم.

حجت الاسلام کوششی با اشاره به اینکه صدور شناسنامه از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی مناطق مختلف کشور خللی در ادغام دو اتحادیه به وجود نمی‌آورد، ادامه داد: این شناسنامه برای ثبت اطلاعات و فعالیت‌های مؤسسات و اتحادیه‌های استانی است بنابراین مشکلی در ادغام دو اتحادیه به وجود نخواهد آورد بلکه باعث می‌شود متولیان بررسی ادغام دو اتحادیه بهتر تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه این شناسنامه بیش از 600 صفحه خواهد داشت، افزود: شناسنامه‌ای کامل و جامع از اتحادیه مؤسسات مردمی و قرآنی کشور با عنوان «آشنایی با اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور» در 600 صفحه در حال تدوین و آماده‌سازی است که امیدواریم با تلاش همکاران شاهد آماده‌سازی آن تا دو ماه آینده باشیم.

حجت‌الاسلام کوششی با اشاره به برخی سرفصل‌های این شناسنامه، تصریح کرد: سند راهبردی، مأموریت و ساختار اجرایی، معرفی اتحادیه کشور، اتحادیه استان‌ها، اعضای هیئت مدیره، مؤسسه زیر نظر اتحادیه به همراه خانه‌های قرآنی شهری و روستایی و تشریح فعالیت‌های اتحادیه‌ها از مهم‌ترین سرفصل‌های این شناسنامه است.

وی، آشنایی کامل از اتحادیه مؤسسات قرآنی سطح کشور را از دیگر اهداف جمع‌آوری اطلاعات و صدور این شناسنامه عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم در زمان مناسبی به مطالبات قرآنی رهبری جامعه عمل بپوشانیم باید علاوه بر برگزاری طرح‌های ملی و اثرگذار، به مؤسسات قرآنی نیز توجه کنیم چرا که این مؤسسات ظرفیت‌های بسیاری دارند که برای شکوفایی نیازمند حمایت هستند.

کد خبر 270650

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha