همشهری آنلاین: فرمانده پلیس راه‌آهن کشور گفت: در صورت مواجهه با وضعیت نابهنجار و غیرقابل قبول مسافران ابتدا تذکر داده می‌شود و در صورت عدم پذیرش با تمام اختیارات قانونی برخورد و از ادامه سفر آنها جلوگیری می‌کند.

به گزارش فارس، سردار امیر رحمت‌اللهی فرمانده پلیس راه‌آهن کشور در ادامه نشست خبری در مورد کنترل الکترونیکی و استفاده از فناوری‌ و دوربین اظهار داشت: استفاده از فناوری و سیستم‌های جایگزین کنترل فیزیکی در دستور کار بوده و نواحی راه‌آهن مکلف شده‌اند این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور گفت: در جاهایی که بخش خصوصی ورود پیدا کرده فضاهایی در اختیار و برای ارائه خدمات و انجام فعالیت مشخص شده و موظف شده از کنترل الکترونیکی استفاده شود.

وی گفت: اولویت‌بندی ایستگاه‌ها به پلیس محول شده و پلیس در این زمینه امکان‌سنجی و برآورد می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در حال حاضر نصف ایستگاه‌های مهم مطالعاتشان تکمیل شده و در حال نصب هستند تا تحت پوشش کنترل الکترونیکی قرار بگیرند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد نصب دوربین در واگن قطارها اظهار داشت: در این مورد فکر شده، اما بعد فهمیدیم ضرورتی ندارد چرا که حکم حریم خصوصی را دارند و امکان ندارد که با دوربین کنترل شود؛ داخل راهروها نیز به دلیل وجود مأموران نیاز به نصب نیست.

وی افزود: نصب دوربین در واگن‌های قطار در شکل آرمانی اگر اعتبارش وجود داشته باشد انجام‌پذیر است اما فعلاً اولویت تجهیز کنترل الکترونیکی به دوربین در ایستگاه‌های تشکیلاتی، کارخانجات، سایت‌ها و مراکز مهم صنعتی راه‌آهن است.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور در مورد مسافران و وضعیت تردد آنها اظهار داشت: مسافری که از طریق راه‌آهن تردد می‌کند بخش جدایی از جامعه نیست؛ مضافاً در راه‌آهن کنترل‌هایی صورت می‌گیرد چرا که جمعیت شناور نیست.

وی گفت: باید مسافران قواعد اخلاق، مقررات و قوانین کشور را رعایت کنند و با توجه به مأموریت نیروی انتظامی نگاه ما نیز همین است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در وهله اول هنجارمندسازی، تذکر دادن، درخواست برای رعایت قواعد اخلاقی و ارزش‌های اسلامی در دستور کار است اما اگر با یک وضعیت ناهنجار و غیرقابل قبول مواجه شویم طبق ترتیب و توالی تمام اقدامات ارشادی از جمله تذکر لحاظ می‌شود و در صورت استنکاف و عدم پذیرش از سوی مسافر با تمام اختیارات قانونی برخورد صورت می‌گیرد.

وی گفت: خوشبختانه در را‌ه‌آهن با یک موضوع که برخورد صورت گرفته باشد مواجه نشدیم.

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور تصریح کرد: اگر کسی بخواهد قانون‌شکنی و هنجارشکنی کند به طور قانونی با او برخورد کرده و از سفر وی ممانعت به عمل آورده و با تشکیل پرونده وی را به مراجع قضایی ارجاع می‌دهیم.

وی گفت: در 18 یگان انتظامی مأمورین پلیس زن وجود دارد و در مبادی ورودی بازرسی و کنترل را انجام داده و در ایستگاه‌هایی که انجام می‌دهند.

کد خبر 270082

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha