همشهری آنلاین: مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم به حج، با اعلام اسامی کاروان ۲۰ نفره قرآنی برای حج سال ۹۳، گفت: در این کاروان، ۱۴ نفر از اساتید و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه مدیحه‌سرایی حضور دارند.

به گزارش ایرنا، محمدتقی میرزاجانی با بیان این مطلب گفت: پس از تعیین اعضای کاروان، در همکاری مشترک با بعثه مقام معظم رهبری و سازمان اوقاف و امور خیریه، مقدمات حضور موفق این کاروان در موسم حج تمتع فراهم خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم به حج، افزود: یک دوره ویژه برای ایجاد آمادگی بیشتر اعضای کاروان نور و طرح مسائل آموزشی و توجیهی، پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سعید طوسی، سیدمحمدجواد حسینی و حامد علیزاده از استان خراسان رضوی، مهدی عادلی، محمدتقی نوران، علی خشنود و جعفر فردی از استان تهران، عباس هاشمی از بوشهر، وحید وکیلی از استان آذربایجان غربی، مجتبی هرندی‌زاده از استان اصفهان، هادی خانی از استان ایلام، مهدی شایق از استان یزد و علی حصاری از استان سیستان و بلوچستان در کاروان نور امسال حضور دارند.

به گفته میرزاخانی، سرپرستی کاروان نور را علیرضا سبحانی از تهران به عهده دارد و بهزاد هژبری به عنوان حافظ قرآن از استان اردبیل و گروه پنج نفره طه از استان آذربایجان شرقی در موسم حج ابراهیمی حضور خواهند داشت.

در حج امسال 64 هزار زائر ایرانی در قالب 451 کاروان به زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند که از این تعداد 61 هزار و 500 نفر زائر و دو هزار و 500 نفر نیز عوامل اجرایی، روحانیون، مدیران و معینه‌های کاروان‌ها هستند.

عملیات اعزام زائران از 14 شهریور ماه آغاز و تا ششم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

نیمی از کاروان‌ها شامل 225 کاروان به صورت مدینه اول و 50 درصد دیگر شامل 226 کاروان به صورت مدینه بعد اعزام خواهند شد.

کد خبر 267182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha