پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: از دهان یک جوان هندی بیش از ۲۳۲ تکه دارای ساختار مشابه دندان خارج شد. این جراحی در بیمارستان جی.جی در بمبئی هفت ساعت به طول انجامید.

Die Operation hat sieben Stunden gedauert. (Symbolfoto)

خبرگزاری اتریش گزارش داد، شیرورگ واندانا توراواده (Chirurg Vandana Thoravade)، جراح حاضر در این جراحی روز چهارشنبه به رسانه های محلی گفت: تکه های بسیار بیشتری هنوز باقی مانده، اما به دلیل ریز بودن به سختی قابل رویت و دور از دسترس هستند، زیرا هنوز کامل نشده‌اند.

این جراحی در بیمارستان جی.جی در بمبئی هند هفت ساعت به طول انجامید. این تکه ها - برخی به کوچکی دانه خردل و برخی به بزرگی تیله - در نیمه راست دهان این جوان 17 ساله جای گرفته بود.

رییس بخش دندانپزشکی این بیمارستان گفت این تکه ها پشت یکی از دندان های آسیا رشد کرده بود. سوناندا دهیوار پالوانکار (Sunanda Dhivare-Palwankar) توضیح داد که این تکه ها احتمالا در سنین کودکی رو به تشکیل گذاشته بوده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، این جوان یک سال و نیم درد شدیدی داشته و صورتش ورم کرده بود. با خروج این تکه‌ها صورت او هم تغییر کرده است.

بیماری او نوعی ادنتوماست که در آن مواد دندانی در دهان بیمار تشکیل می‌شود. ادنتوم می‌تواند ناشی از ناهنجاری‌های شکل گیری دندان باشد. این بیماری بیشتر بدون هیچ نشانه ای است و با عکسبرداری با اشعه ایکس معلوم می شود.

کد خبر 266775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha