همشهری آنلاین: یک منبع رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم روز پنجشنبه تصمیم گرفت مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها را در پی توافق آشتی بین گروه‌های فلسطینی به حالت تعلیق در آورد‌

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد "کابینه با اتفاق آرا تصمیم گرفت دولت اسرائیل با دولت فلسطینی مورد حمایت حماس، سازمان تروریستی که نابودی اسرائیل را خواستار است، مذاکره نکند"

بر اساس این بیانیه که در پایان نشست پنج ساعته کابینه امنیتی اسرائیل با حضور وزرای مهم منتشر شد، "اسرائیل به علاوه برخی تدابیر را در پاسخ به اقدامات یک جانبه فلسطینی‌ها اتخاذ خواهد کرد"

این بیانیه از پرداختن به جزئیات این تدابیر خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، جنبش اسلامی حماس که مورد غضب اسرائیل است و تل آویو آن را سازمان تروریستی می داند روز چهارشنبه در غزه توافقنامه جدیدی را با سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف ) امضا کرد.

در این توافقنامه، تشکیل دولت « وحدت ملی » و برگزاری انتخابات تا پایان سال پیش بینی شده است.
این توافقنامه در شرایطی امضا شد که مذاکرات صلح بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین با ریاست محمود عباس به بن بست رسیده است. این مذاکرات که ژوئیه 2012 با تلاش آمریکا از سر گرفته شد تاکنون بی نتیجه بوده است.

دفتر نتانیاهو در بیانیه خود تاکید کرد « ابو مازن به جای صلح با یک سازمان تروریستی به توافق رسید. هر کسی که از تروریسم حماس حمایت کند طرفدرا صلح نیست .»

آمریکا و اتحادیه اروپا نیز حماس را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده‌اند.

کد خبر 257133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز