گروه شهری: برنامه‌های سلامت محور شهرداری تهران برای هفته سلامت و روزهای دیگر سال تشریح شد.

سلامت شهر

این برنامه که منطبق با شعار «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» تعیین شده، توسعه سلامت اجتماعی را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های خود پذیرفته است. مدیریت فرهنگی شهر در این زمینه با توجه با اقدامات مثبت انجام شده آمادگی همکاری با تمام سازمان‌ها و نهادهای مرتبط را اعلام می‌کند. به گفته سیدمحمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، بیانات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال جدید با تأکید بر فرهنگ و اقتصاد مسئولیت مدیریت شهری را در تمام حوزه‌ها سنگین‌تر می‌سازد.

زیرا مجموعه شهرداری تهران طی سال‌های گذشته اهم فعالیت‌های خود را با رویکرد مدیریت جهادی دنبال کرده است و تجلی این مفهوم در فرمایشات مقام عظمای ولایت مدیریت شهری را در پیگیری امور مصمم و امیدوار خواهد کرد. سلامت یکی از موضوع‌هایی بود که به‌صورت جهادگونه طی مدیریت اخیر شهر تهران به آن پرداخته و با ایجاد نگرش‌های جدید به این مقوله، تغییرات ملموسی مشاهده شد. توسعه زیرساخت‌های سلامت نظیر راه‌اندازی پردیس، خانه‌های سلامت، مراکز فرآموز، باشگاه چاقی و 3هزار و 740کانون مردمی از مهم‌ترین اقداماتی است که با دغدغه جلب مشارکت شهروندان، حساس کردن جامعه به موضوع سلامت و تحقق عدالت در این حوزه اجرایی شده است.

امروز 230هزار شهروند بر حسب علایق و توانمندی‌های خود در کانون‌های سلامت نظیر معلولان، مادر و کودک، پیشگیری از دخانیات، چاقی و خادمان مساجد عضو هستند و فعالیت‌های اجتماعی سلامت‌محور خود را با مشارکت دیگر شهروندان انجام می‌دهند. تهیه وتدوین نقشه جامع سلامت شهر تهران به تفکیک محله‌ها از دیگر اقدامات در زمینه توسعه سلامت پایتخت است. این سند براساس اطلاعات و شاخص‌های به‌دست آمده در اجرای طرح سنجش عدالت در شهر تدوین شده است و مبنای تصمیم‌گیری‌های شهری و مشارکت شهروندان در حل مشکلات حوزه سلامت قرار خواهد گرفت.

وی با مثبت ارزیابی کردن تشکیل کمیسیون سلامت در شورای شهر عنوان کرد که با تشکیل کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در شورای شهر چهارم سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های این عرصه از قدرت کارشناسی و مشورتی بیشتری برخوردار خواهد شد. برنامه‌های هفته سلامت امروز 28فروردین با گردهمایی بزرگ معلولان در بوستان بعثت آغاز و با برپایی 22دهکده سلامت و اجرای صدها عنوان فعالیت آموزشی، فرهنگی، تفریحی و سلامت محور در 7اردیبهشت پایان می‌یابد.

برگزاری 250 تور سلامت

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته 2هزار کلاس سلامت با موضوع «روزشمار هفته سلامت» در 374 محله شهر تهران طی هفته‌ سلامت برگزار می‌شود. حدود 450ایستگاه فرعی سلامت نیز در خانه‌های سلامت، مساجد و پارک‌ها برگزار خواهد شد. 250تور سلامت نیز درنظر گرفته شده است که در این تورها به بحث آموزش پرداخته می‌شود.

کد خبر 256220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز