گروه شهری: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، روز گذشته طی سخنانی در نشست ابلاغ برنامه‌های سال ۹۳سازمان بسیج شهرداری تهران که با حضور فرماندهان پایگاه‌های بسیج شهرداری تهران برگزار شد با اشاره به دیدار مدیران شهری با رهبر معظم انقلاب در سال گذشته، فرمایشات ایشان را سند قطعی کار مسئولان شهری خواند و گفت:

قالیباف

فرمایشات آن‌روز رهبر معظم انقلاب و همچنین نامگذاری سال‌جاری، سند قطعی کار ماست و اگر می‌خواهیم نشان دهیم سرباز ولایت هستیم و دغدغه دین و مردم داریم، باید به این مسئله توجه کرده و طبق آن دستورات اقدام نماییم.وی با بیان اینکه جامعه باید بسیج را نعمت بداند به مسئله اهمیت سبک زندگی و امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان مهم‌ترین موضوعات فرهنگی اشاره کرد و افزود: عملی که انجام می‌دهیم باید امر به معروف باشد؛ حتی قبل از اینکه ما نهی از منکر بکنیم باید به امر به معروف توجه داشته باشیم چرا که بزرگ‌ترین مبارزه با منکر، توسعه معروف است.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند فرهنگ جهادی‌، راه نجات و حل مشکلات در کشور است، اظهار کرد: ایشان این مدال بزرگ را به یکایک خدمتگزاران در شهرداری تهران دادند و این حرکت را یک حرکت جهادی نامیدند. ما باید کمر همت ببندیم و بایستیم تا این فرهنگ و مدیریت جهادی را در مجموعه شهرداری تهران جاری و ساری کنیم که این امر با همان روحیه بسیجی و عمل به امر به معروف امکان پذیر است.

عدم‌رعایت برخی اصول و موارد در ساخت و سازهای شهری، موضوع دیگری بود که قالیباف در ادامه سخنان خود به آن اشاره کرد و گفت: اگر رهبر معظم انقلاب بر ما منت گذاشتند و این لقب را بر ما دادند که مجموعه شهرداری نمونه‌ای از یک مدیریت جهادی است، با حرف آقا فاصله زیادی داریم و باید تلاش کنیم. ممکن است وضع شهرداری نسبت به ده‌ها سازمان دیگر بهتر باشد اما هنوز با مدیریت جهادی فاصله داریم.

وی افزود: در این میان نباید از جو‌سازی‌ بترسیم. ما به اینکه فلان روزنامه، فلان سایت و فلان جریان سیاسی چه می‌گویند کاری نداریم؛ ما باید به‌صورت عقلانی - و با عقل متصل به وحی - تلاش کنیم و نیت ما نیز خالص باشد. رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که یک وجه کار جهادی، اخلاص کار است و در این مسیر کاری نداریم که بقیه چه می‌گویند.

وی با بیان اینکه اگر به فکر وضعیت و مشکلات کارکنان شهرداری نباشم و همچنین اگر امتیاز راحت در این مجموعه به کسی بدهم، مدیرجهادی نیستم، تصریح کرد: ملاک، انقلابی بودن و حزب‌اللهی بودن است؛ ملاک، کارت بسیج داشتن نیست. به همین جهت است که بسیج، گوهر نایابی است که ارزان به‌دست نمی‌آید و بسیجیان شهرداری باید پیش‌قراولان مبارزه با اسراف در این مجموعه باشند.

قالیباف در ادامه به قولی که به رهبر معظم انقلاب و به مردم تهران درخصوص بهبود وضعیت شهرداری داده بود اشاره کرد و با تأکید بر اینکه این تغییر را ابتدا از خودم آغاز کردم، افزود: همه باید دست به‌دست هم دهیم و کار را پیش ببریم. درست است که می‌گوییم حرف و کلام رهبر معظم انقلاب شعار سال ماست اما این شعار نیست، بلکه باید عمل ما باشد. اگر با این روحیه و فضا حرکت کنیم، 4 سال فرصت بسیار زیادی است و باید به کمک خداوند نیز ایمان داشته باشیم.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه ما خسته نشده‌ایم و همه پشت این خاکریز و جبهه ایستاده‌ایم و این جبهه نیز جبهه عزت، شرف، انقلاب ما و جبهه خدمت به مردم است، اظهار کرد: همه مردم فارغ از اینکه چه سلیقه و گرایشی دارند برای همه ما عزیز هستند و ما باید به همه آنها خدمت کنیم و همه را به این فرهنگ دعوت کنیم.

وی افزود: ما با مبانی اصولی که داریم نشان می‌دهیم که حتی اگر کسی به‌دنبال رفاه و مادیات هم هست، با مدیریت جهادی بیشترین منفعت و رفاه را به مردم می‌رساند و اگر کسی هم فقط به فکر معاد و قیامت خود است باز هم با داشتن روحیه جهادی که آموزه‌های اسلام فرهنگ اهل‌بیت(ع) در آن وجود دارد، می‌تواند این مسئله را محقق کند.

شکل‌گیری 1582 حلقه صالحین در پایتخت

مسئول بسیج شهرداری تهران هم در نشست ابلاغ برنامه‌های سال93 سازمان بسیج شهرداری تهران از تشکیل 1582حلقه صالحین در تهران خبر داد.محسن پیرهادی با اعلام این خبر در ادامه افزود: در سال92 کارها و فعالیت‌های مطلوبی در بسیج شهرداری انجام شده که یکی از آنها تشکیل همین حلقه صالحین بود که نزدیک به هزار سرحلقه دارد و جمعا 8هزار نفر را شامل می‌شود.

وی از کمبود اعتبارات سخن گفت و افزود: در حال حاضر 230پایگاه داریم که اگر ماهانه یک میلیون تومان به آنها داده شود، بودجه ما تمام خواهد شد. درحقیقت بودجه بسیج از نصف بودجه معاونت اجتماعی یک منطقه هم کمتر است، با وجود این، افتخار می‌کنیم که بسیجی هستیم و از شهردار تهران که خود سابقه فرماندهی جبهه دارد، تشکر می‌کنم که بسیار تا‌کنون کمک کرده است.

مسئول بسیج شهرداری تهران با بیان اینکه کارهای مهم، باارزش و باشکوهی توسط شهرداری در سطح شهر انجام شده است، افزود: در بدنه شهرداری و نیروی انسانی، در حوزه کالبد شهر و همچنین در حوزه شهروندی فعالیت‌هایی انجام شده که قابل توجه است؛ یعنی شهرداری تهران نسبت به همه مردم شهر اعمال وظیفه کرده و در هر زمینه‌ای مؤثر بوده است. وی که عضو کمیسیون نظارت شورای شهر تهران نیز هست، گفت: امسال سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است و بنابر نظر مقام معظم رهبری یکی از مصادیق اعمال مدیریت جهادی شهرداری تهران است.

پیرهادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر ناعدالتی در شهرداری دیده شد بسیج شهرداری باید وارد عمل شود، ادامه داد: اگر در چنین مواردی سکوت کنیم جلوی آمریکا هم سکوت خواهیم کرد. از نظر مسئول بسیج شهرداری تهران اگر جایی ظلمی دیدید و اندیشه ناسالمی در مجموعه بود، بسیج باید محکم از آرمان خود دفاع کند بنابراین من که جایگاهی در بسیج شورا دارم باید بدانم اگر سکوت کنم خداوند مرا بازخواست خواهد کرد.

کد خبر 256219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز