همشهری آنلاین: معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع گفت: هر زمان نیروی سربازان وظیفه تضعیف و به آن بی‌توجه شدیم مورد هجوم قرار گرفتیم.

امیر نصر‌الله عزتی معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع در پنجمین جشنواره جوان سرباز که به میزبانی سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر 60 هزار شهید سرباز دوران دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل هر کشور حفظ امنیت و حدود آن کشور است و سهم سربازان وظیفه سهم بسیار بالایی در تولید امنیت هر کشوری بوده و هر زمان این نیرو تضعیف و کاهش پیدا کرد و به آن بی‌توجه شدیم، مورد هجوم قرار گرفتیم.

به گزارش فارس، عزتی در ادامه تصریح کرد: در ابتدای انقلاب منافقین، عوامل دشمن و حتی برخی از دوستان انقلاب همنوا شده بودند که ارتش باید منحل شود اما تنها کسی که در قامت یک استراتژیست‌ بزرگ ایستاد و پیام داد امام خمینی (ره) بود که با پیام‌شان ارتش را حفظ کردند و پس از آن، فرمان تشکیل سپاه را دادند و این دو بازوی نظام را تکمیل کردند سپس نیز فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع تصریح کرد: دشمنان پس از آنکه دیدند ارتش حفظ شده است توطئه دیگری را پیش آوردند و گفتند که خدمت نظام وظیفه را به یک سال کاهش دهیم؛ وقتی این امر صورت گرفت، تمام پادگان‌ها از سرباز تخلیه شد و ارتش را از وجود سربازان مؤمن بی بهره کردند.

عزتی افزود: از طرف دیگر خیانت بزرگ دیگری که کردند این بود که گفتند ارتش فدرال ایجاد کنیم و هر کس در شهر خودش خدمت کند با این کار بسیاری از متخصصان از پادگان‌ها جابجا شدند و به عنوان مثال حدود 7 هزار نفر از لشکر زرهی خوزستان منتقل شدند که باعث شد مثلا یک راننده تانک به شهر خود منتقل و راننده یک آمبولانس شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این خیانت‌ها باعث شد تا عراق حمله خود را آغاز کند اما با تدابیر حضرت امام(ره) و فرماندهی فرماندهانی چون صیاد شیرازی و اتحاد ارتش و سپاه توانستیم پیروزی‌های متعددی کسب کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع گفت: حفظ آمادگی رزمی از ضروریات اولیه هر کشوری است و سربازان نقش ویژه‌ای در این زمینه دارند؛ توان دفاعی ما به نوعی وابستگی زیادی به سربازان مؤمن دارد.

عزتی در پایان اظهار داشت: خدمت سربازی دروازه ورود هر جوان به اجتماع است.

در پایان این مراسم از 45 سرباز وظیفه و 15 فرمانده پایور وزارت دفاع تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 256167
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز