همشهرِ‌ی آنلاین: موافقت یا مخالفت مردم با حذف یارانه‌های دهک‌های پردرآمد سئوال نظرسنجی همشهری آنلاین در ۵ روز گذشته بود که نتایج آن نشان داد ۶۰.۹ درصد کاربران این سایت خبری موافق این موضوع هستند.

نتایج نظرسنجی همشهری آنلاین که با شرکت 5305 نفر همراه بود حکایت از موافقت 60.89 درصدی کاربران با حذف یارانه‌های دهک‌های پردرآمد دارد. بر اساس این نظرسنجی 39.11 درصد مخالف این موضوع هستند.

نظرسنجی همشهری آنلاین

نمودار نتایج نظرسنجی همشهری آنلاین

محمدباقر نوبخت در تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت با بیان این‌که قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها با شکل فعلی ادامه می‌یابد و دولت یازدهم قصد دارد به برخی دهک‌ها یارانه کالایی بدهد اعلام کرده است: طبق ماده 7 قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها دولت مجاز است حداکثر تا 50 درصد از درآمدهای ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به نسبت درآمد خانوارها بین سرپرست خانوار تقسیم کند.

وی با بیان این‌که متاسفانه دولت در مرحله اول اجرای این قانون به کلیه دهک‌ها یارانه یکسان پرداخت کرد، افزود: در واقع تعدادی از دهک‌های پر درآمد که به این یارانه نیاز نداشتند نیز این مبلغ را دریافت کردند.

وی با اشاره به این‌که 3.5 میلیون بیکار معادل نیم درصد یک دهک جامعه را به خود اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: اگر دو دهک ثروتمند را از دریافت یارانه حذف کنیم می‌توانیم یارانه این 3.5 میلیون نفر را چهار برابر کنیم.

بسیاری از نمایندگان خانه ملت نیز با طرح دولت برای حذف یارانه دهک‌های پردرآمد موافق هستند.

کد خبر 235507
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز