دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان سوئدی دارویی جدید را برای درمان زنبورها کشف کرده‌اند که می‌تواند از این حشرات هوشمند در برابر بیماری مرگباری که درحال نابود کردن جمعیت آنها در اروپا و آمریکا است، محافظت کند.

براساس گزارش فاکس‌نیوز، گروهی از دانشمندان میکروب‌شناس از دانشگاه لاند دارویی به نام سیم‌بیوتیک،‌متشکل از باکتری‌های اسید لاکتیک به دست آمده از شکم زنبور‌های سالم، به ثبت رسانده‌اند و آن را بهبودی بزرگ در سیستم ایمنی بدن زنبورها توصیف کرده و امیدوارند بتواند روند مرگ زنبورها را کاهش دهد.

به گفته الخاندار وسکوئز یکی از محققان حاظر در این پروژه، باکتری موجود در این دارو در برابر بیماری کشنده زنبورها در اروپا و آمریکا فعال است. Foulbrood نام باکتری کشنده‌ای است که جان زنبورها را تهدید می‌کند.

محققان که بیش از 10 سال درحال مطالعه برروی این درمان بوده‌اند، قصد دارند آن را در کنفرانس سالانه زنبورداران در روسیه رونمایی کنند. به گفته آنها این تنها دارویی است که می‌تواند سیستم ایمنی طبیعی زنبورها را بهبود ببخشد.

سموم، آفت‌ها،‌اضطراب و تغذیه نامناسب از عواملی هستند که منجر به ضعیف شدن سیستم ایمنی زنبورهای جهان می‌شوند و آنها را در برابر ابتلا به این بیماری آسیب‌پذیر‌تر می‌کنند.

کد خبر 233144
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز