همشهری آنلاین: در پی دیده شدن 'پلوتونیوم' در خاک زمین های اطراف نیروگاه 'دای ایچی' ژاپن در استان فوکوشیما، 'نائوتوکان' نخست وزیر این کشور اعلام کرد دولت در بالاترین وضعیت هشدار قرار گرفته است.

 

 به گزارش ایرنا،شبکه تلویزیونی فرانس 24 روز سه شنبه با اعلام این مطلب،یافت شدن پلوتونیوم در خاک زمین های اطراف دای ایچی را نشانه ذوب شدن میله های سوخت در راکتورهای این نیروگاه دانست.

به گزارش فرانس 24، نخست وزیر ژاپن که در مقابل پارلمان این کشور سخن می گفت اظهار داشت: دولت در حالی که در بالاترین وضعیت هشدار قرار دارد با این مشکل به مقابله خواهد پرداخت.

نائو توکان در عین حال ادامه وضعیت - بحران هسته ای در فوکوشیما - را غیر قابل پیش بینی دانست.

برپایه این گزارش،پلوتونیوم بعنوان سوخت مخلوط تنها برای استفاده در راکتور شماره 3 از مجموع شش راکتور موجود در این نیروگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

'کریس جانسون' خبرنگار این شبکه خبری گزارش کرد اعلام این خبر موجی از نگرانی را در میان کشاورزان منطقه فوکوشیما که این نیروگاه در آن واقع است به وجود آورده است.

درهمین حال ' یوکیو ادانو 'سخنگوی دولت ژاپن روز گذشته (دوشنبه) نیز با اشاره به افزایش مواد رادیو اکتیو در آب درون رآکتور شماره 2 نیروگاه،گفت: این افزایش می تواند نشانه ذوب شدن بخشی از سوخت هسته ای نیروگاه باشد. مواد رادیو اکتیو با آبی که برای خنک کردن رآکتور از آن استفاده می شود تماس پیدا کردند.

سخنگوی دولت ژاپن در عین حال تاکید کرد که ذوب سوخت هسته ای طولانی نخواهد بود.

کارشناسان نیروگاه های اتمی پیشتر هشدار داده بودند که در صورت کاهش نیافتن دمای درون راکتورها، سوخت هسته ای داخل آنها ذوب خواهد شد.

نیروگاه اتمی دای ایچی ژاپن در پی وقوع زمین لرزه 8 و 9 دهم ریشتری در 11ماه مارس (20اسفند) و سونامی ویرانگر و مرگباری به دنبال آن به شدت آسیب دید.

تاکنون چهار راکتور از مجموع شش راکتور هسته ای در این نیروگاه به دلیل از کار افتادن سیستم خنک کننده،دچار حریق و انفجار شده و ژاپن را در آستانه یک بحران هسته ای قرار داده است.

این زمین لرزه تاکنون 28 هزار کشته و ناپدید برجای گذارده و خساراتی بیش از 300میلیارد دلار به بار آورده است.

کد خبر 131057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز