همشهری آنلاین: خبرگزاری کیودو ژاپن روز یکشنبه گزارش داد، علاوه بر 3 موردی که پیش تر گزارش شده بود، 19 نفر دیگر در نیروگاه هسته ای شماره یک فوکوشیما در شمال شرق ژاپن در معرض تشعشعات اتمی در سطحی بالاتر از سطح مجاز قرار گرفتند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شرکت توکیو الکتریک پاور به آژانس امنیت هسته ای ژاپن اطلاع داد، سطح تشعشع مواد رادیو اکتیو در نیروگاه هسته ای شماره یک فوکوشیما از سطح مجاز فراتر رفته است.

تشعشع در این تاسیسات هسته ای 882 میکروسیورت در ساعت اندازه گیری شده که از سطح مجاز یعنی 500 میکروسیورت در ساعت بیشتر است.

آژانس امنیت هسته ای ژاپن همچنین اعلام کرد شرکت توکیو الکتریک پاور این آژانس را از نقص در سامانه خنک کننده راکتور شماره سه نیروگاه هسته ای شماره یک فوکوشیما در پی زمین لرزه هشت و نه دهم ریشتری روز جمعه،‌ مطلع کرده است.

یوکیو ادانو، سخنگوی دولت ژاپن، در کنفرانس مطبوعاتی اضطراری اعلام کرد: میزان تشعشع در نیروگاه هسته ای شماره یک فوکوشیما برای مدت کوتاهی به 1204 میکروسیورت در ساعت رسید.

وی افزود برای سرد کردن راکتور شماره سه آب خنک به راکتور تزریق شده است و تشعشات ساطع از این راکتور کم و قابل کنترل است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، این ششمین راکتوری است که سامانه خنک کننده اش از کار افتاده است.

سامانه های خنک کننده راکتورهای شماره یک و شماره دو نیروگاه هسته ای شماره یک فوکوشیما و راکتورهای شماره یک،‌ شماره دو و شماره چهار نیروگاه هسته ای شماره دو فوکوشیما پیش تر از کار افتاده بودند.

همچنین خبرگزاری شین هوا در گزارشی از افزایش تشعشعات هسته ای در نیروگاه هسته ای اوناگوا واقع در استان میاگی ژاپن خبر داد.

کد خبر 130370
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز