شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
۰ نفر

عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تا روز ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) به نخست وزیر این رژیم مهلت داد تا راهبرد واضحی برای جنگ و پس از آن مشخص کند در غیر اینصورت از کابینه کناره‌گیری خواهد کرد و مسیر برگزاری انتخابات زودهنگام را در پیش خواهد گرفت.

بنی گانتز

به گزارش همشهری آنلاین، «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه در سخنرانی خود گفت جنگ بزرگی که در آن قرار داریم، درد و رنجی که اسرائیلی‌ها در آن قرار دارند را فاش کرد.

وی اضافه کرد: «پس از اینکه یک اقلیت کوچک کشتی اسرائیل را کنترل کردند و آن را به ورطه عمیقی فرو بردند، هیچ تصمیم حیاتی اتخاذ نشد».
گانتز گفت: «اقلیت کوچکی بر رهبری کابینه اسرائیل سیطره یافته و آن را به نقطه‌ای نامشخصی می‌برد».

عضو کابینه جنگ اسرائیل اضافه کرد: «زمانی که وارد ائتلاف کابینه نتانیاهو شدیم، وحدت قدرتمندی وجود داشت اما در دوره اخیر، اختلافاتی بوجود آمده است». وی هشدار داد: «در حال حاضر کسانی در کابینه هستند که با ترس اقدام می‌کنند و بخشی از سیاستمداران فقط به خودشان فکر می‌کنند».

گانتز گفت: «فقط در صورتی در جنگ پیروز می‌شویم که قطب‌نمای راهبردی واضحی داشته باشیم».
عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «ضرورت فوری برای تغییر وجود دارد و وضعیت را به صورت کنونی رها نخواهیم کرد و کابینه جنگ باید راهبرد اقدام جدیدی را تا روز ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) مشخص کند که طی آن بازگشت ربوده شدگان و از بین بردن قدرت حماس را تضمین کند».

گانتز تاکید کرد: «به نتانیاهو تا روز ۸ ژوئن مهلت می‌دهد که راهبرد واضحی برای جنگ و پس از آن مشخص کند و نتانیاهو باید بین تفرقه و وحدت و بین پیروزی و فاجعه یکی را انتخاب کند و اگر نتانیاهو خواسته‌هایمان را برآورده نکند، از کابینه جنگ کناره گیری خواهیم کرد و در صورتی که مسیر کنونی را ادامه دهد،‌ به مردم برای انجام انتخابات مراجعه می‌کنیم».

کد خبر 853024
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha