عده‌ای معتقدند که باید برای نخبگان کشور فضایی ویژه با معلمانی مجرب درنظر گرفت تا استعدادشان درست هدایت شود و بستر علمی و صنعتی کشور را ارتقا دهند. از سوی دیگر مخالفان می‌گویند که جداسازی دانش‌آموزان نخبه، آنها را در فضای گلخانه‌ای و غیرواقعی رشد می دهد و این از عدالت آموزشی به دور است.

مدارس تیزهوشان

همشهری آنلاین- الناز عباسیان: مدارس سمپاد یا همان تیزهوشان از بدو فعالیت در نظام آموزشی ایران، موافقان و مخالفانی داشته و دارد. عده‌ای معتقدند که باید برای نخبگان کشور از همان دوران کودکی، فضایی ویژه با معلمانی مجرب درنظر گرفت تا استعدادشان درست هدایت شود و طلاهای المپیادهای علمی را درو کنند و بستر علمی و صنعتی کشور را ارتقا دهند. از سوی دیگر مخالفان می‌گویند که جداسازی دانش‌آموزان نخبه، آنها را در فضای گلخانه‌ای و غیرواقعی رشد می‌دهد و منابع آموزشی باکیفیت فقط صرف یک عده خاص می‌شود و این از عدالت آموزشی به دور است. به هر حال آزمون این مدارس به‌زودی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان زیادی برای به‌دست آوردن صندلی این مدارس با هم رقابت می‌کنند. نظر کارشناسان درباره این مدارس چیست؟

موافقان و مخالفان مدارس تیزهوشان چه می گویند

کد خبر 852644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    مافیای کنکور و حالا مافیای موسسات فعال برای قبولی در مدارس سمپاد.انواع کتاب‌ها و معلمان خصوصی و موسسات مربوطه...انگار قرار نیست مافیای نظام آموزشی تمام بشه.باید این بساط جمع بشه و آموزش برای همه کودکان در وسایل ارتباطی مثل رادیو و تلویزیون و گنجاندن درس هوش کلامی و ...در دروس اجباری انجام بشه.تا هم دکان بازار قبولی در این مدارس بسته بشه و هم عدالت آموزشی برقرار بشه.البته در خصوص پذیرفته شدگان المپیاد،نظرم تامین شرایط خاص آموزشی و ادامه وضع موجود هست که البته منافی عدالت آموزشی نیست