گروه حوادث: سه مرد سابقه‌دار، برای گرفتن طلب 10 میلیونی دوست جاعلشان، قصد آدم‌ربایی 100 میلیونی را داشتند اما زمانی که قصد اجرای نقشه خود را داشتند،توسط ماموران گشت پلیس به دام افتادند.

عصر روز 7 آذرماه  ماموران کلانتری 11 کرج از طریق ماموران مرکز پیام از وقوع یک آدم ربایی ناکام در خیابان طالقانی اطلاع یافتند، با حضور ماموران در محل حادثه، سه جوان آدم‌ربا دستگیر شده و با انتقال آنها به دایره مبارزه با جرایم جنایی کرج تحقیقات درباره این آدم ربایی آغاز شد.

هنگامیکه ماموران در بازرسی اولیه از متهمان که با پوشیدن لباس نیروی انتظامی خود را مامور معرفی  کرده بودند،یک دستگاه بی‌سیم، دو عدد اسپری و یک سلاح قلابی و مقدار زیادی اسناد و مدارک جعلی کشف کردند، بازجویی از متهمان آغاز شد.

در بازجویی های تخصصی از متهمان مشخص شد که این سه جوان به نامهای فرشاد ، مجید و علی از سوی فردی به نام شهرام اجیر شده و قصد داشته اند با ربودن مرد میانسالی به نام مسعود دست به اخاذی 100 میلیون تومانی از خانواده وی بزنند.

فرشاد که گرداننده این آدم‌ربایی بود در بازجویی‌ها مدعی شد: چندی قبل شهرام که از دوستانم است به خانه ما آمد و از من خواست برای گرفتن طلبش از یک مامور قلابی نیروی انتظامی به نام مسعود به او کمک کنم، هنگامیکه موضوع را جویا شدم گفت از مدتی قبل به درخواست این مرد تعداد زیادی مهر جعلی تهیه کرده است و قرار بوده در قبال آن 10 میلیون تومان دستمزد دریافت کند، اما اکنون چون وی حاضر به پرداخت پول نیست، نقشه ربودن او و اخاذی را طراحی کرده است.

فرشاد در ادامه اظهاراتش به ماموران گفت: به دستور شهرام به مسعود نزدیک شده و بالاخره هنگامیکه توانستم اعتماد او را جلب کنم ، روز حادثه با او در جهانشهر قرار ملاقات گذاشتم و به همراه دو تن دیگر از دوستانم برای آدم ربایی به آنجا رفتیم، اما هنگامیکه قصد داشتیم مسعود را به زور به داخل خودرو بیندازیم، او شروع به داد و فریاد کرد  و با اطلاع مردم به پلیس دستگیر شدیم.

با این اعترافات شناسایی و دستگیری شهرام در دستور کار قرار گرفت و وی 3 ساعت بعد در داخل خانه‌اش به دام افتاد. این مرد پس از دستگیری تنها انگیزه خود را گرفتن طلبش عنوان کرد.

سرهنگ مفاخری- جانشین اداره آگاهی کرج-  روز گذشته با اعلام این خبر گفت : ادعاهای شهرام در حالی بیان شده است که مسعود موضوع بدهی 10 میلیون تومانی خود را انکار می کند.

کد خبر 9944

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز