ندا شهسواری با غلبه بر نماینده قزاستان و کسب عنوان قهرمانی در مسابقات گزینشی آسیای میانه، صاحب سهمیه بازی‌های المپیک شد.

ندا شهسواری تنیس

به گزارش همشهری آنلاین، فینال مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه و در بخش زنان، امروز (یکشنبه ۲۹ اردیبهشت) میان ندا شهسواری و «سروناز» از قزاقستان برگزار شد.

در این دیدار ندا شهسواری درپایان رقابتی نزدیک و پایاپای که تا گیم پنجم ادامه داشت، با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری دست یافت.

بدین ترتیب ندا شهسواری با کسب عنوان قهرمانی مسابقات آسیای میانه سهمیه حضور در بازی های المپیک را به دست آورد.

سروناز در حالی نتیجه دیدار فینال را به حریف ایرانی خود واگذار کرد که در مرحله مقدماتی مسابقات و در گروه اول موفق به شکست مهشید اشتری شده بود. مهشید اشتری حریف ندا شهسواری در مرحله نیمه نهایی بود.

ندا شهسواری با پیروزی در فینال امروز و کسب سهمیه، برای سومین بار در بازی های المپیک شرکت خواهد داشت. این ملی پوش تنیس روی میز دختران پیش از این هم به واسطه قهرمانی در همین مسابقات آسیای میانه در بازی های ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو نیز شرکت کرده بود.

فینال رقابت های تنیس روی میز گزینشی المپیک در بخش مردان آسیای میانه نیز میان نوشاد و نیما عالمیان برگزار می شود. بدین ترتیب یک سهمیه دیگر تنیس روی میز ایران برای بازی های المپیک قطعی است و این رشته بعد از یک دوره، با بیش از یک سهمیه در بازی های المپیک شرکت خواهد داشت.

تنیس روی میز ایران در بازی های المپیک لندن (ندا شهسواری و نوشاد عالمیان) و ریو (ندا شهسواری، نوشاد و نیما عالمیان) به ترتیب با دو و سه نماینده حضور داشت اما در المپیک توکیو (نیما عالمیان) تنها یک نماینده داشت.

کد خبر 853078
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha