مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در آیین افتتاح مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ۱۰ (ویژه بانوان) شهرداری تهران گفت: این چهارمین مرکز بانوان است که امروز با افتخار تقدیم مردم کلانشهر تهران کردیم.

یاورشهر

به گزارش همشهری آنلاین؛ آیین افتتاح مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ۱۰ (ویژه بانوان) شهرداری تهران امروز -شنبه مورخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳- با حضور زهره الهیان نماینده مجلس تهران، احمد احمدی‌صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران، ابراهیمی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، پوریافر شهردار منطقه ۲۱، خانواده شهدا و برخی مدیران شهری برگزار شد.

احمد احمدی‌صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در این مراسم اظهار کرد: از خرداد ۱۴۰۱ تا به امروز توفیق داشتیم ۱۰ یاورشهر را به کلانشهر تهران تقدیم کنیم و به‌ بهره‌برداری برسانیم. به طور متوسط هر ۲ ماه یک یاورشهر به کلانشهر تهران تقدیم شد. افتخار این را داریم که دهمین یاورشهر ما یاورشهر بانوان است.

احمدی‌صدر در ادامه با پرداختن به حمایت های شورا بیان داشت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم ۲۵ هزار ظرفیت پذیرش معتاد متجاهر ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه گفت: ۳ مرکز بانوان افتتاح شده است. این چهارمین مرکز بانوان است که امروز با افتخار تقدیم مردم کلانشهر تهران کردیم.

احمدی صدر با پرداختن به یاورشهر ۸ مخصوص بانوان اعصاب و روان، تاکید کرد: یاورشهر ۱ و ۲ در خصوص زخم باز و عفونی و سالمندان است و یاورشهر ۷ مخصوص کودکان و معلولان است. امروز بهانه‌ای برای پذیرش افرادی که در گذشته منع پذیرشی‌ محسوب می شدند، وجود ندارد. تمام منع پذیرشی‌ها را شهرداری تهران با جان و دل پذیرفته است.

او با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ تا ۴۵۰ پلاک قرمز در تهران جمع شده‌اند، افزود: در فرحزاد نزدیک به هزار معتاد متجاهر قریب به ۲۰ سال زندگی می‌کردند. در حالی که روددره فرحزاد تا یکی، دوماه آینده به عنوان یکی از بهترین اکوپارک‌های خاورمیانه در اختیار شهروندان قرار می گیرد. دیگر کوهسنگی، گردنه تنباکویی، شوش و هرندی، پارک میثاق و ... را نداریم. زیرا پاتوق‌های اصلی جمع شده‌اند و این افتخار بزرگی است.

احمدی‌صدر با تاکید بر اینکه آسیب‌ اجتماعی که در ۲۰ سال ایجاد شده طی چندشب رفع نمی‌شود و نیاز به همکاری و همراهی مردم دارد، بیان کرد: ما ۱۴ مرحله را طی کردیم و به مرحله پانزدهم رسیدیم. مرحله پانزدهم یک کار اساسی است که با مشارکت مردم انجام شده و دستگاه‌های حاکمیتی باید در کنار آنها بایستند.

او با اشاره به اینکه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی اعضای شورای شهر کمک کردند تا مسیر هموار شود، خاطرنشان کرد: همه عزیزان دست به دست یکدیگر دادند و به لطف الهی توانستیم هر ۲ ماه یک یاورشهر افتتاح کنیم. در سال ۱۴۰۰ تنها ۸ هزار ظرفیت وجود داشت، اما امروز این ظرفیت به ۲۵ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 852873
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha