مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره طرح ساخت هتل‌ جنگلی که در مرحله اولیه و تحقیقاتی قرار دارد، توضیحاتی ارائه کرد.

خاصه باف

به گزارش همشهری آنلاین؛ نوید خاصه‌باف درباره طرح ساخت هتل‌ جنگلی اظهار کرد: در ساخت هتل کوهستان هیچ گودبرداری صورت نخواهد گرفت. بلکه با سازه های سبک کلبه‌هایی ساخته خواهد شد تا بافت جنگل احیا شود.

او با اشاره به اینکه به مسائل باید همه جانبه نگاه کرد و نگاه تک بعدی به مسائل درست نیست، گفت: طرح که آماده شد به استحضار وزیر جهاد کشاورزی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در مورد ساخت هتل جنگلی گفت: حفظ محیط زیست اولویت اول ماست. ‌کلبه‌های جنگلی‌ای ساخته خواهد شد که امکانات اقامتی پنج ستاره را خواهد داشت. البته این طرح در حال مطالعه است و مشاور باید بررسی کامل را انجام دهد که چگونه طرح پیاده شود که هیچ آسیبی به جنگل و بوستان های جنگلی وارد نشود.

خاصه باف با اشاره به اینکه با حضور سرمایه گذار و ورود مردم، هم کمبود سرانه اقامتی جبران می‌شود و هم به واسطه گردش اقتصادی، سرمایه گذار هزینه نگهداشت جنگل را هم متقبل خواهد شد، ادامه داد: به طور مثال در بوستان چیتگر، فضاهایی که در قالب باشگاه های اسب سواری فعالیت می‌کنند، به دلیل وجود سرمایه‌گذار، درختان آن وضعیت بهتری نسبت به بقیه بوستان دارند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران تاکید کرد: هر زمان که طرح آماده شد در اختیار رسانه ها و شهروندان قرار خواهد گرفت تا نقطه نظرات خود را عنوان کنند. هر بوستان در ماه چند ده میلیارد تومان هزینه نگهداشت دارد و به دلیل نبود بودجه مناسب ممکن است آسیب ببینند. ما به موضوع بقا، احیا و توسعه می‌اندیشیم و پایبندیم. بوستان های جنگلی با این روش سرمایه‌گذاری حفظ خواهد شد.

او تصریح کرد: فردی که برای سرمایه‌گذاری بر روی زیستگاه بومی اعلام آمادگی کرده و در حال مطالعه است، داخلی است و نمونه‌آن را در چند جای کشور که با موافقت محیط زیست در حال طراحی دارد. قرار است برای جانمایی هایی که ما به آنها اعلام می‌کنیم، طرح بیاورند و سپس بر روی طرح با نهادهای مختلف صحبت خواهیم کرد.

خاصه‌باف در پایان خاطرنشان کرد: شرکتی که اعلام سرمایه گذاری کرده، تمام موارد مشابه از قاره‌ آمریکا تا شرق آسیا را مطالعه کرده و با خاک، اقلیم و بافت ایران و بافت تهران همگام سازی کرده است.

کد خبر 852741
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha