رییس پلیس راهور تهران بزرگ توضیحاتی را در خصوص برنامه‌ها و تمهیدات و محدودیت های ترافیکی برای شهرآورد امشب و همچنین پنج شنبه و جمعه آخر سال ارائه کرد.

ترافیک

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور رییس پلیس راهور تهران در خصوص تمهیدات ترافیکی برای دربی پایتخت که ساعت ۲۰ امروز برگزار می شود، گفت: از ابتدای صبح. همکاران ما در پلیس راهور تهران بزرگ در معابر منتهی به ورزشگاه آزادی مستقر شده اند. در حال حاضر شرایط عبور و مرور در این محدوده عادی است و فعلا محدودیتی نداریم. در ادامه و در ساعت‌های منتهی به غروب و در صورت اشباع شدن ظرفیت پارکینگ‌ها، محدودیت‌هایی در پل شرقی و پل غربی اتوبان کرج منتهی به ورزشگاه و اطراف ورزشگاه آزادی اعمال خواهد شد.

تمهیدات برای ترافیک بهشت زهرا در پنجشنبه آخر سال

سرهنگ پور موسوی در خصوص پنج شنبه و جمعه آخر سال هم گفت: با هماهنگی سازمان بهشت زهرا جلسات مکرر و بازدید های میدانی از یک ماه قبل آغاز شد و تهمیدات لازم دیده شده است. همکاران ما از ۴ صبح فردا در معابر منتهی به بهشت زهرا مستقر خواهند شد.

او افزود: در این دو روز تمهیداتی از قبیل ممنوعیت توقف در معابر منتهی به بهشت زهرا و ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در جاده قدیم اعمال می‌شود. در برخی از قطعات نیز برای روان سازی ترافیک تمهیدات و محدودیت‌هایی اعمال می‌شود که از شهروندان تقاضا دارم نهایت همکاری را با پلیس داشته باشند.

پور موسوی ادامه داد: درهای اصلی بهشت زهرا از ساعت ۴ صبح روز پنج شنبه تا شامگاه روز جمعه.به صورت یکسره و ۲۴ ساعته باز است. هم پلیس راهور و هم سازمان بهشت زهرا برای این دو روز آمادگی ۱۰۰ درصدی داریم.

رییس پلیس راهور تهران در ادامه یک توصیه برای شهروندان داشت و گفت: شهروندان برای اینکه سفر راحت‌تری به بهشت زهرا داشته باشند، می‌توانند از سامانه‌های مسیر یاب استفاده کنند و تمام محدودیت‌ها و تمهیدات لازم در این اپلیکیشن‌ها پیش بینی و از قبل لحاظ شده است.

سرهنگ موسوی پور در خصوص تمهیدات نوروزی هم گفت: در ایام نوروز ۵۰ تیم کنترل سرعت لیزر دار در بزرگراه مستقر می‌شوند. همچنین ۳۰ تیم ویژه در سطح شهر با تخلفات حادثه ساز برخورد خواهند کرد. به هیچ عنوان از کنار تخلفات حادثه ساز از قبیل دنده عقب و لایی کشی و سرعت زیاد چشم پوشی نخواهیم کرد.

تجهیز معابر تهران به دوربین‌های جدید

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: علاوه بر تیم های مستقر در سطح شهر، از طریق دوربین‌های نظارت تصویری هم تخلفات رانندگی رصد و کنترل می‌شود و در صورت انجام تخلفات حادثه ساز مانند حرکت دنده عقب در بزرگراه‌ها با راننده تماس گرفته می شود.

او در خصوص مشکلاتی ترافیک شهر تهران افزود: یکی از مشکلات ما این است که محدوده طرح ترافیک به خوبی کنترل نمی‌شود و در بحث دوربین مشکلاتی داریم. موضوع بعدی که می‌تواند در کاهش ترافیک تاثیرگذار باشد، تکمیل شدن رینگ مترو تهران در اطراف شهر است.

او از همکاری خوب با شهرداری تهران برای برطرف کردن مشکلات ترافیکی تهران از جمله تخلفات ساکن خبر داد و گفت: با همکاری شهرداری تهران از سال آینده به صورت مکانیزه با تخلفات به ویژه تخلفات ساکن برخورد کنیم. با همکاری شهرداری تهران معابری هم که فاقد دوربین است به دوربین مجهز خواهد شد.

ادامه دارد...

کد خبر 838991
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha