زن شیاد با تبلیغات گسترده به شهروندان وعده پرداخت وام کم‌بهره می‌داد اما همه این کارها نقشه‌ای حساب شده برای ارتکاب کلاهبرداری ۵میلیارد تومانی بود. رسیدگی به این پرونده از چند روز قبل با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه‌۲ در دستورکار افسران پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

زن کلاهبردار

ماجرا از اين قرار بود كه زن جواني كه مدير يك شركت بود با انجام تبليغات وسيع به مردم وعده پرداخت وام‌هاي كم‌بهره داده اما بعد از مدت‌ها وعده و وعيد فراري شده بود. يكي از شاكيان در اين‌باره به پليس گفت: در سال 92از طريق آگهي روزنامه با شركتي آشنا شدم كه اين زن مديرش بود. او وعده داد كه با توجه به نفوذي كه دارد مي‌تواند برايم وام خوداشتغالي 100ميليون توماني با سود 4درصد بگيرد و براي اين كار 5ميليون تومان از من گرفت اما مدت‌ها با وعده و وعيد من را سرگرم كرد تا اينكه سرانجام فهميدم او دفترش در صادقيه را تعطيل كرده و فراري شده است. شاكيان ديگر نيز در اظهاراتي مشابه مدعي شدند زن جوان خودش را فرد بانفوذي در سيستم بانكي معرفي كرده و با جلب اعتماد‌شان توانسته از آنها كلاهبرداري كند.

در جريان تحقيقات معلوم شد زن جوان شركتش را 3سال قبل به ثبت رسانده و چندين دفتر در نقاط مختلف شهر ازجمله صادقيه، ستارخان، ميرداماد و خيابان گاندي راه‌اندازي كرده اما بعد از مدت كوتاهي دفترها را كه استيجاري بودند تخليه كرده و متواري شده است.

هر چه تحقيقات پيش مي‌رفت اطلاعات بيشتري از زن كلاهبردار به‌دست مي‌آمد. شواهد به‌دست آمده حاكي از آن بود كه اين متهم 32ساله فردي سابقه‌دار است كه پيش از اين چندبار به اتهام كلاهبرداري دستگير و زنداني شده است. از سويي معلوم شد كه او داراي مدرك كارشناسي ارشد در رشته روانشناسي است. در همين حال كارآگاهان به اطلاعاتي درباره مخفيگاه متهم دست يافتند و سرانجام وي را دستگير كردند و او در بازجويي‌هاي مقدماتي به ده‌ها فقره كلاهبرداري با وعده پرداخت وام اعتراف كرد.

سرهنگ سعدالله گزافي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در اين‌باره گفت: متهم علاوه بر وعده پرداخت وام‌هاي كم بهره به برخي طعمه هايش نيز وعده فروش ليزينگي خودرو مي‌داد وي افزود: برآورد‌هاي اوليه نشان مي‌دهد اين زن بيش از 5ميليارد تومان كلاهبرداري كرده و ممكن است از افراد بيشتري كلاهبرداري كرده باشد. به همين دليل از شهرونداني كه از وي شكايت دارند درخواست مي‌شود به پايگاه دوم پليس آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 346053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha