رئیس شورای تامین دام با بیان اینکه در حال حاضر دام سبک خیلی زیاد و فراوان است، می‌گوید: الان بیشترین تقاضا برای بره‌های ۶ ماهه است و تقاضا برای بره‌های بالای ۶ یا ۷ ماه خیلی پایین است که علت آن، افزایش عرضه بره جوان است.

گوشت قرمز

به گزارش همشهری آنلاین، بازار گوشت قرمز سال گذشته پرنوسان بود و قیمت گوشت به خصوص گوشت تولید داخل افزایش قابل توجهی پیدا کرد. گرانی گوشت قرمز در سال گذشته متاثر از کمبود عرضه دام در بازار بود. امسال اما به اذعان مسئولان حوزه دام کشور، زایش‌های بهاری قابل توجه بوده و به تناسب افزایش زایش‌ها عرضه دام هم در شرایط خوبی است و پیش‌بینی می‌شود افزایش عرضه، کاهش قیمت‌ها را به همراه بیاورد. چنانچه از ابتدای امسال شاهد ثبات قیمت گوشت قرمز هستیم.

رئیس شورای تامین دام در مورد وضعیت عرضه دام زنده در بازار به همشهری می‌گوید: امروز که با شما صحبت می‌کنم میزان عرضه دام در بازار خیلی زیاد بود. یعنی نسبت به هفته پیش میزان عرضه دام گوسفندی زیاد بود و با گزارش‌هایی که ما از بیشتر استان‌ها داشتیم، عرضه دام به خصوص دام زیر یک سال در استان‌ها قابل توجه بوده است.

منصور پوریان با بیان اینکه قیمت دام زنده تابع میزان عرضه و تقاضاست، می‌افزاید: امروز به طور میانگین قیمت نقد هر کیلو گوسفند زنده در کشور ۲۳۵ هزار تومان و قیمت مدت‌دار آن یعنی خرید با چک چندماهه ۲۵۵ تا ۲۶۰ هزار تومان بود.

پوریان با بیان اینکه در حال حاضر دام سبک خیلی زیاد و فراوان است، می‌گوید: الان بیشترین تقاضا برای بره‌های ۶ ماهه است و تقاضا برای بره‌های بالای ۶ یا ۷ ماه خیلی پایین است که علت آن، افزایش عرضه بره جوان است.

رئیس شورای تامین دام کشور می‌افزاید: بخش قابل توجهی از دام ما امروز گوسفندهای بالای یک سال است اما متاسفانه تقاضا برای آنها خیلی پایین است چون وقتی بره زیر ۷ ماه در بازار زیاد است ترجیح خریدار این است که آن را خریداری کند.

پوریان در مورد قیمت روز گوساله زنده هم می‌گوید: میانگین کشوری قیمت گوساله کشتاری ۲۰۵ هزار تومان است.

این صحبت‌ها در حالی است که قیمت دام گوسفندی در برخی میادین و سایت‌های خرید و فروش دام بیشتر از این است و به ۳۵۰ هزار تومان هم می‌رسد. رئیس شورای تامین دام کشور در این باره می‌گوید: همانطور که عنوان شد، در زمینه خرید دام زنده هیچ‌گونه نرخنامه رسمی وجود ندارد و قیمت دام زنده داخلی و همچنین گوشت داخلی اصلا تابع قیمت‌گذاری رسمی نیست و کاملا تابع عرضه و تقاضاست. بنابراین کسانی که نرخنامه می‌دهند به دنبال سوء‌استفاده از بازار هستند و می‌خواهند با جوسازی و افزایش قیمت، بازار را به سمتی که خودشان می‌خواهند بکشانند.

بیشتر بخوانید:

گوشت گوسفندی و گوساله چند؟

رئیس شورای تامین دام کشور در مورد وضعیت بازار گوشت قرمز هم می‌گوید: ما همیشه در چنین فصلی یعنی در ماه‌هایی از بهار و تابستان عرضه گسترده دام را داریم در حالی که از آنطرف کاهش تقاضا را هم داریم. این در حالی است که در حال حاضر به دنبال عرضه گسترده گوشت‌های وارداتی، بازار گوشت کشور کاملا اشباع شده و گوشت زیادی در بازار است.

پوریان در مورد قیمت گوشت قرمز بیان می‌کند: الان در استان‌هایی مانند تهران، البرز، قم و استان‌های خراسان به طور معمول گوشت گرم وارداتی در حال عرضه است اما در بقیه استان‌ها گوشت منجمد هم در کنار گوشت گرم عرضه می‌شود. قیمت گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازاری با توجه به قطعات گوشت بین ۳۱۰ تا ۳۵۰ هزار تومان و گوشت گوساله گرم وارداتی هم ۳۰۰ هزار تومان است.

رئیس شورای تامین دام کشور در مورد قیمت گوشت تولید داخل هم می‌گوید: در حال حاضر قیمت لاشه بره نر با استخوان به طور متوسط ۴۷۵ هزار تومان و لاشه گوساله ۴۳۰ هزار تومان است.

کد خبر 852886
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسعد IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 0
    بخدا در شهر ماکیلوی 310 هست کجا 250 ما بریم بخریم
  • علی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    1 0
    همش دروغ هست دیگر شتر در خواب بیند پنبه دانه برو اول یاد بگیر بعد بیا صحبت کن میگه بره جوان،مگر بره پیر هم داریم خخخخ
  • بهزاد IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
    1 0
    دروغه امروز 315فروختن