مدتی پیش، از سر علاقه در کلاسی برای آموزش نقاشی حاضر شدم. استاد آنقدر زبردست بود و ماهر که در حرکتی از چپ به راست روی بوم، رنگی می‌پاشید و در حرکتی از راست به چپ، اسب و عقاب و طاووسی بیرون ‌می کشید.

تلاش

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: منِ بی‌استعداد، در حیرت طرح و نقش استاد بودم و ناامید از پیگیری این هنر تجسمی که او، چشمان از حدقه ‌بیرون‌زده‌ مرا دید و بوی ناامیدی را از وجودم حس نمود. لبخندی زد و گفت: «فکر می‌کنی این اسب بادپا و عقاب بال در هوا، حاصل استعداد خدادادی من است یا نتیجه تلاش شبانه روزی‌ام؟»

بیش‌تر بخوانید:

کاش اینها را قبل از رفتن فرزندم به کلاس اول، می‌دانستم!

چند اثر از هنرمندان نقاش را نشانم داد که تصاویر یکسانی را قبل و بعد از پختگی، به تصویر کشیده بودند. استاد معتقد بود در آثار کودکی آنها، نشانه‌ای از استعداد دیده نمی‌شود و تنها تلاش است و تلاش و تلاش که توانسته آنها را به هنرمندی نام‌آور بدل کند. این شما و این هم نتیجه کیمیایی به نام تلاش که می‌تواند مس وجودتان را به طلا تبدیل کند.

شرح تصویر ۱:

مارک آلانت، هنرمندی هنگ کنگی است که از کودکی به نقاشی علاقه داشته و توانسته با تلاش، سبک منحصربه‌فردی را ابداع کند؛ ترکیبی از طراحی با جوهر به روش چینیان بومی با سبک‌های مدرن اروپایی! او این روزها تمرکزش روی محیط‌زیست است و تلاش می‌کند زیبایی‌های ذاتی طبیعت را به تصویر بکشد.

استعداد یا تلاش؟ | جادوی پشتکار انسانها از کجا به کجا می‌کشاند ؟

شرح تصویر ۲:

دختری ۲۶ساله که نقاشی نهنگ کودکی‌اش را نگه داشته و حالا با وجود اینکه هنرمند بزرگی نشده، اما می‌تواند نتیجه تلاش اش را در اثر جدید ببیند.

استعداد یا تلاش؟ | جادوی پشتکار انسانها از کجا به کجا می‌کشاند ؟

شرح تصویر ۳:

نام هنری‌اش، مونچکین‌مای (Munchkinmay) است. در ولز زندگی می‌کند و از کودکی برای خلق آثارش، از حیات‌وحش الهام ‌گرفته است. او معتقد است تلاش، تنها باعث پیشرفت جنبه‌های هنری‌اش نشده، بلکه برای حفظ روحیه مثبت هم باید تلاش کرد و جنگید.

استعداد یا تلاش؟ | جادوی پشتکار انسانها از کجا به کجا می‌کشاند ؟

کد خبر 850783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha